Succesvol vastgoed verkopen

De gemeente Arnhem verkoopt bouwkavels en vastgoed. Wij bedachten de naam en een modulaire huisstijl voor dit omvangrijke project. De huisstijl refereert aan een 'zelfbouwpakket'. De boodschap: wie bij de gemeente koopt kan maatwerk verwachten. Goede raad, adviseurs en medewerkers zijn altijd bij de hand. We bedachten een ludieke kick-off door de wethouder, en daarna ging de website van het project live.

Het Vastgoedplein

In 2013 begon gemeente Arnhem met een ‘kavelwinkel’: een plek waar mensen die zelf willen bouwen terecht kunnen voor informatie en advies. Deze kavelwinkel groeide uit tot een loket waar potentiële kopers van kavels of vastgoed in één keer meerdere gemeentelijke instanties konden benaderen. We bedachten hiervoor een aansprekende naam: het Vastgoedplein. 

Ludieke lancering

In mei 2013 werd het Vastgoedplein feestelijke gelanceerd. Met een blije wethouder, veel pers en een heleboel roze attributen. Wij dachten mee en staken zelf ook de handen uit de mouwen om er een geslaagde middag van te maken. Het Vastgoedplein is inmiddels een groot succes. Alle bestaande gemeentelijke gebouwen zijn verkocht en er worden nu ook nieuwe kavels en projecten onder deze projectstijl verkocht.

Projectstijl De Eilanden

Het Vastgoedplein richt zich op avontuurlijke kopers, mensen met ideeën die bereid zijn zelf de handen flink uit de mouwen te steken. Dat is terug te zien bij de verschillende uitwerkingen die we van de Vastgoedplein-huisstijl hebben gemaakt. Een voorbeeld daarvan is de communicatie rond het project De Eilanden in Arnhem-Zuid. Hier kan op een kunstmatig eiland een kavel worden gekocht waar geheel naar eigen smaak een huis kan worden gebouwd.

Veel rumoer...

Een project als De Eilanden is gebaat bij veel rumoer en publiciteit. We ontwierpen een opvallende projectstijl en maakten een eigen site voor het project. Met online banners op relevante sites werd hiernaar gelinkt. We ontwierpen een extra groot bouwbord op de locatie. Ook op andere plekken in de stad werden opvallende borden geplaatst. De verkoopbrochure kreeg twee uitingsvormen: een sjieke en een sobere versie, die samen met veel flyers werden verspreid. Voor de aspirant-kopers die zich een week van te voren in caravans verzamelden voor het informatiecentrum maakten we speciale volgnummers. Bij de ‘start verkoop’ zorgden we voor een vrolijke aankleding van de locatie. Verder was er voor elke bezoeker een mooi gevulde goodie-bag met informatie en streekproducten.

Fysieke inrichting

In het Arnhemse Stadskantoor heeft het Vastgoedplein inmiddels een eigen ontvangstruimte gekregen. We ontwierpen een speelse routing naar die plek en zorgden voor een aantrekkelijke en vrolijke inrichting van dit fysieke Vastgoedplein. Het aanschaffen van een kavel en het bouwen van een droomhuis is immers een bijzondere, spannende en leuke gebeurtenis!

Kavels in het stadscentrum

Een recent project van het Vastgoedplein is de verkoop van kavels aan de Rodenburgstraat in de zuidelijke binnenstad van Arnhem. Vrije kavels in de binnenstad, dat is voor veel mensen een droom. Vandaar dat de potentiële kopers al vijf dagen van te voren met een slaapzak voor de deur lagen om een kavel te bemachtigen. Wij maakten de brochure en begeleidden de fotoshoot.

Roeland Loosen, communicatie adviseur gemeente Arnhem:
‘Het Lab bijt zich vast in de materie, is positief-kritisch en heeft goede ideeën over hoe je je doelgroep het beste kunt bereiken.’

Klusfactor

Eigenlijk valt de ‘Klusfactor’ officieel niet onder het Vastgoedplein. Maar omdat het zo’n bijzonder project was laten we er hier toch iets van zien. Wij bedachten de naam en de slogan, klusten een kluskwis in elkaar en zo is na een paar jaar een lelijk eendje in Sint Marten een sfeervolle woonplek geworden, met een enthousiaste groep bewoners die al een wijkje vormden voordat ze er daadwerkelijk woonden.

advertenties advies affiches banieren banners beursstands brainstormsessies brochures campagnes evenementen flyers folders fotografie gadgets huisstijl illustraties inrichting kaarten logo presentaties uitnodigingen websites