Grootste belettering van Europa
In opdracht van Benthem Crouwel architects ontwierpen we –samen met letterontwerper en oud collega Fred Smeijers– deze belettering voor het busstation van Amsterdam Centraal. Door gekleurde folie tussen de enorme gebogen ramen van deze glazen kap aan te brengen, ontstaat een letter, een tekst. Elke 'pixel' is 1 x 3 meter en het totaal meet 360 meter breed. Door twee kleuren folie te gebruiken konden we een 'anti-aliasing' toepassen. Anti-aliasing wordt gebruikt om het karteleffect te verminderen. Bovendien werpt de zon een bijna sacraal kleurenspel op het asfalt eronder.
Grafische laag in Erfgoedcentrum
Het Erfgoedcentrum in Rozet vertelt de geschiedenis van Arnhem. In wisselende en permanente exposities worden objecten getoond uit de collectie van Museum Arnhem. Samen met Ynte Alkema ontwierpen wij de grafische laag. Langs de wanden is een tijdlijn geschetst. Op de boekenkasten leggen teksten de verschillende thema's uit – in ons eigenhandschrift. Tijd voor weer een nieuw hoofdstuk!
Ook in opdracht van Benthem Crouwel architects bedachten we de belettering van de meest duurzame verkeerstunnel van Europa. De opvallende naam verwijst naar het gelijknamige schilderij; Victory Boogie Woogie van Piet Mondriaan (dat permanent te zien is in het Gemeentemuseum in Den Haag).
Het ontwerp voor de belettering is geheel in het concept van dit schilderij vormgegeven in een speciaal voor dit project ontworpen lettertype en op een dynamische manier uitgewerkt in reflecterend folie op de lamellen van de balustrade. Je kunt dit font gratis downloaden! Leuk als je een berichtje stuurt hoe je het hebt gebruikt.
Letters op de muur
Voor diverse musea hebben we beletteringen ontworpen. We zoeken de balans tussen leesbaarheid en onopvallendheid. Maar soms mag het smoel hebben. Zoals hier, bij de tentoonstelling van glaskunstenaar Arnout Visser in Museum Arnhem.